«Зелені» матеріали й ремонтопридатність: перероблений пластик, біоматеріали та як це вплине на кузовний ремонт

Еко-матеріали в автомобілях VAG 2025: нові виклики для СТО

Сьогодні Volkswagen, Audi, Skoda та Cupra роблять ставку на екологічність: кузов, обшивки, шумоізоляція та сидіння все частіше створюють з вторинних або біоматеріалів. Це безпосередньо змінює підхід до ремонту після ДТП.

«Зелені» матеріали й ремонтопридатність: перероблений пластик, біоматеріали та як це вплине на кузовний ремонт.

Перероблений пластик

  • Використовується у дверних картах, арках, підкрильниках (30–40% матеріалу).

  • Переваги: зменшення маси на 1,5–2 кг, менші CO₂-викиди, можливість повторної переробки.

  • Нюанси:

    • Чутливість до нагріву: фен чи фарбування можуть деформувати деталь.

    • Ультразвукове зварювання замість гвинтів.

    • Неможливість локального шліфування — матеріал «пливе».

Рекомендації: м’яке інфрачервоне сушіння, полімерні шпаклівки з низькою температурою полімеризації.


Біоматеріали в інтер’єрі

  • Audi і Cupra використовують еко-шкіру з кукурудзяного або ананасового волокна.

  • Особливості:

    • Не терпить агресивної хімії.

    • Не полірується стандартними засобами.

    • Потребує м’якого очищення та регулярного зволоження.

Наслідок для СТО: нові методи відновлення після ремонту або розбирання.


Алюмінієві та композитні кузовні елементи

  • Використовуються гібридні панелі: алюмінієвий каркас + композитна накладка.

  • Особливості ремонту:

    • Рихтування класичними способами заборонене.

    • Заміняються блоками або переклеюються.

    • Нагрів понад 120°C знижує міцність.

Для цехів: менше зварювання, більше склеювання, контроль геометрії (Car-O-Liner, Celette).


Термоконтроль і днище EV

  • Термопластичні щити в електромобілях виконують роль аеродинамічного обтічника та захисту батареї.

  • Пошкодження: деталі міняються повністю, герметичність критична для охолодження батареї.

  • СТО має перевіряти контури охолодження після ДТП, навіть при невеликих ударах.


Що змінюється для майстрів

  • Менше рихтування, більше модульної заміни.

  • Фарбувальні матеріали: температура сушіння ≤ 60–70°C.

  • Сертифіковані клеї для композитів та біопластиків (Henkel, Teroson, 3M).

  • Обов’язковий контроль адгезії перед монтажем.


Рекомендації від Mr. Driver

  • Не нагрівати панелі з біоматеріалів понад 80°C.

  • Не використовувати агресивні розчинники (толуол, ацетон).

  • Тестувати адгезію клею перед фінальним монтажем.

  • Зберігати вирізані елементи для утилізації або повторної переробки.


Висновок

«Зелені» матеріали змінюють підхід до кузовного ремонту.
Майстер сьогодні — не лише кузовник, а технолог, який знає, як поводяться різні матеріали.
Правильні методи ремонту гарантують екологічність, безпеку та довговічність сучасних авто.


Наш Тік-Ток

«Зелені» матеріали й ремонтопридатність: перероблений пластик, біоматеріали та як це вплине на кузовний ремонт.

Коментарів (1)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Контакти
Контакти
Контакти:
Київ,
Івана Дзюби 9
Київ,
Броварський пр., 44
Київ,
Віктора Некрасова 1/3
Київ,
Княгині Інгигерди 1/3
Години роботи:
  • Пн. - Сб.9.00 - 19.00
  • НдВихідний

Перейти на сторінку контакти

Залишити відгук

    Вибір рейтингу:

    (Безкоштовно з мобільного)

    Передзвонити вам?


      Дякую за звернення!

      Вашу заявку прийнято, зв'яжемося найближчим часом.