Що таке EA855?
EA855 – це п’ятициліндрові рядні двигуни від Volkswagen Group, що встановлюються на Audi RS3, TT RS, RS Q3. Вони є спадкоємцями легендарного двигуна Audi Quattro 1980-х років і сьогодні вважаються найпотужнішими серійними 5-циліндровими моторами у світі.

Основні характеристики EA855:
- Рядний п’ятициліндровий двигун із турбонаддувом
- Унікальне звучання з порядком запалювання 1-2-4-5-3 (не плутати з R5 TDI)
- Висока надійність і довговічність
- Великий потенціал для тюнінгу
Найкращі версії двигуна EA855
| Двигун | Автомобілі | Потужність (сток) | Stage 1 (чіп) | Stage 2-3 (турбіна + впуск) |
|---|---|---|---|---|
| DAZA | Audi RS3 8V, TT RS 8S | 400 к.с. / 480 Нм | 500+ к.с. | 700–1000 к.с. |
| DNWA | Audi RS3 8Y, TT RS 8S FL | 400 к.с. / 500 Нм | 500+ к.с. | 800+ к.с. |
| CEPA / CEPB | Audi RS3 8P, TT RS 8J | 340–360 к.с. | 450+ к.с. | 700+ к.с. |
Найкращий двигун для тюнінгу? DAZA (RS3 8V, TT RS 8S) є одним із найпопулярніших варіантів серед ентузіастів, оскільки легко розганяється до 700-800 к.с. з відповідними модифікаціями.
Основні переваги EA855
- Надійність – блок двигуна із закритими каналами (closed-deck), що забезпечує міцність
- Чавунний блок (до DNWA) – витримує понад 1000 к.с. без серйозних доробок
- Висока продуктивність – Audi RS3 Sedan з DAZA (Stage 3) досягає 100 км/год за 2,7 секунди
- Міцні поршні та шатуни – витримують до 650 к.с. у заводському виконанні
- Ефективне охолодження – надійніше, ніж у 2.5 TFSI EA113 (RS3 8P)
- Потужна турбіна – має значний запас продуктивності, особливо у версії DAZA
Проблеми та слабкі місця EA855
Попри високу надійність, цей двигун має кілька вразливих місць:
1. Знос фазорегулятора (100 000 – 150 000 км)
Симптоми:
- Тривалий запуск двигуна
- Помилки P0016, P0018 (некоректні фази ГРМ)
- Металевий шум з ГРМ при запуску
Рішення:
- Заміна ланцюга ГРМ та фазорегулятора ($1000–2000)
- Використання масла 5W-40 для покращеного змащування
2. Надмірна витрата масла (після 100 000 км)
Симптоми:
- Витрата масла 0.5–1 л на 5000 км
- Синюватий дим з вихлопної системи
- Зниження компресії
Причини:
- Закоксовані маслозйомні кільця
- Зношені клапанні ущільнення
Рішення:
- Чистка впускних клапанів (Walnut Blasting)
- Використання масла 5W-40 або 5W-50
- Реставрація ГБЦ за необхідності
3. Вихід з ладу паливного насоса високого тиску (HPFP)
Симптоми:
- Провали тяги на високих обертах
- Помилка P0087 (Low Fuel Pressure)
Рішення:
- Заміна HPFP ($600–1000)
- Використання якісного 98–100 октанового пального
4. Обмеження заводської турбіни (Stage 2+)
Симптоми:
- Втрата потужності після 500 к.с.
- Перегрів при тривалому навантаженні
Рішення:
- Встановлення Hybrid Turbo або TTE700/TTE800 (до 800–1000 к.с.)
- Покращення охолодження (інтеркулер + турбокулер)
Вартість обслуговування EA855
| Компонент/Ремонт | Вартість |
|---|---|
| Заміна масла (6 л 5W-40/5W-50) | $150–200 |
| Фазорегулятор + ланцюг ГРМ | $1000–2000 |
| Чистка впуску (walnut blasting) | $400–600 |
| Тюнінг Stage 1 (чіп + впуск) | $1000–2000 |
| Hybrid Turbo (TTE700/TTE800) | $4000–7000 |
Потенціал тюнінгу EA855
- Stage 1 (чіп + впуск): 500–530 к.с. / 650 Нм – мінімальні модифікації
- Stage 2 (чіп + інтеркулер + даунпайп): 550–580 к.с. / 700 Нм
- Stage 3 (Hybrid Turbo TTE700/TTE800): 700–1000+ к.с. / 900+ Нм – повний комплект для максимальних показників
Висновок: Чи є EA855 найкращим 5-циліндровим двигуном?
Так! Це один із найкращих і найпотужніших серійних 5-циліндрових моторів у світі.
- DAZA та DNWA – ідеальні для тюнінгу, легко розганяються до 800+ к.с.
- Надійність на рівні 2JZ та VR38DETT – двигун витримує Stage 3 без необхідності встановлення кованих поршнів
- Єдиний серійний 5-циліндровий двигун – справжня частина історії Audi Sport
Якщо ви шукаєте ідеальний баланс між потужністю, надійністю та унікальним звучанням – EA855 DAZA/DNWA стане найкращим вибором!





Залишити відповідь