Як працює повний привід quattro у електромобілях Audi?

Коли мова заходить про quattro, одразу згадується легендарна система повного приводу Audi, яка здобула славу ще в епоху ралі Group B. Проте часи змінюються, і тепер quattro — це не лише механіка, а й інтелектуальна електроніка. Як же ця технологія реалізована в електричній ері, де відсутні традиційні елементи на кшталт карданів, диференціалів і коробок передач?

Розглянемо сучасну трансформацію quattro на прикладі Audi e-tron.

Як працює повний привід quattro у електромобілях Audi?

Від механіки до електроніки

У класичних моделях з ДВЗ система quattro — це складна механічна конструкція з карданними валами, муфтами, диференціалами. В електромобілях усе працює інакше:

  • Один електромотор встановлений на передній осі

  • Другий — на задній

  • Кожен двигун працює незалежно та управляється окремою електронікою

Таким чином створено електричний повний привід, який не потребує фізичного з’єднання між осями — ні кардана, ні муфти Haldex.

Принцип роботи: розумна динаміка

Система quattro в електромобілях постійно аналізує:

  • Положення керма

  • Оберти кожного колеса

  • Прискорення та гальмування

  • Покриття дороги

  • Стиль водіння

Блок управління в реальному часі розподіляє крутний момент між переднім і заднім електродвигуном із точністю до мілісекунд.

Як це виглядає на практиці?

  • У спокійному русі або на шосе переважно працює задній мотор — для економії енергії

  • Якщо потрібно різко прискоритись, рушити або авто починає буксувати — миттєво підключається передній двигун

  • На слизьких чи складних ділянках тяга постійно коригується, забезпечуючи максимальне зчеплення

Переваги над класичними системами

На відміну від традиційного quattro:

  • Відсутні затримки через механічні муфти

  • Розподіл моменту може бути будь-яким: 100/0, 70/30, 50/50 — залежно від ситуації

  • Кожне колесо потенційно може контролюватися окремо — основа для torque vectoring (інтелектуального розподілу моменту між лівим і правим боком)

Поведінка на снігу та слизькій дорозі

На зимових покриттях електричний quattro демонструє бездоганну стабільність:

  • Швидко реагує на втрату зчеплення

  • Не створює ривків чи різких перемикань

  • Гарантує впевнене проходження поворотів і контроль над автомобілем навіть у складних умовах

А як щодо енергоспоживання?

Головна перевага — адаптивність. У стандартному режимі працює лише один двигун, що суттєво знижує витрати енергії та збільшує запас ходу. Повний привід активується лише тоді, коли це дійсно потрібно.

Висновок

Електрична система quattro — це не просто оновлення старої технології, а справжня еволюція повного приводу. Вона:

  • Швидка у реакціях

  • Інтелектуальна в розподілі моменту

  • Надійна та проста в обслуговуванні

  • Ідеально поводиться в будь-яку погоду

  • Енергоефективна

У порівнянні з класичними системами quattro нового покоління в Audi e-tron забезпечує ще кращу динаміку, контроль і комфорт. Якщо шукаєте дійсно сучасний повний привід — вибір очевидний.


Наш Тік-Ток

Як працює повний привід quattro у електромобілях Audi?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Контакти
Контакти
Контакти:
Київ,
Івана Дзюби 9
Київ,
Броварський пр., 44
Київ,
Віктора Некрасова 1/3
Київ,
Княгині Інгигерди 1/3
Години роботи:
  • Пн. - Сб.9.00 - 19.00
  • НдВихідний

Перейти на сторінку контакти

Залишити відгук

    Вибір рейтингу:

    (Безкоштовно з мобільного)

    Передзвонити вам?


      Дякую за звернення!

      Вашу заявку прийнято, зв'яжемося найближчим часом.